Home Kategorie Życie Olbrzymia kara finansowa od UOKiK dla Biedronki

Olbrzymia kara finansowa od UOKiK dla Biedronki

Sprawa dotyczy cen na półkach, które były niezgodne z tymi naliczanymi przez kasjerów. Jest to wprowadzanie klientów w błąd. Dlatego UOKiK ukarał Jeronimo Martins Polska karą w wysokości 115 mln ZŁ

To kolejny raz kiedy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Jeronimo Martins Polska, spółkę  będącą właścicielem sieci Biedronka, wysoką grzywną.

Sprawa tym razem rozchodzi się o niezgodność cen prezentowanych na półce z tymi, które nabijali kasjerzy. Kontrola przeprowadzona przez Inspekcję Handlową, która została wywołana przez liczne skargi klientów, wskazała na olbrzymią ilość nieprawidłowości.

Sam UOKiK poinformował, że początki nieuczciwych praktyk firmy, datuje się jeszcze na rok 2016.

– “Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości” – stwierdzono w komunikacie Urzędu.

To może Cię zainteresować:  Dziewczynka starzeje się 10 razy szybciej niż jej rówieśnicy. W końcu umiera w wieku zaledwie 8 lat.

– “Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość” –  twierdzi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

UOKiK przedstawił kilka zgłoszeń klientów, które wyraźnie wskazuję na fakt, że Jeronimo Martins Polska stosuje nieuczciwe praktyki w stosunku do konsumentów. Jak twierdzi jeden z nich “Cena umieszczona na lodówce w sklepie informowała o tym, że do dnia 31.08.19 r. cena za lody Carte D’Or wynosi 10,99 PLN. Lody te były objęte promocją do tego dnia i też tego dnia dokonałem ich zakupu (…). Niestety po płatności okazało się, że na paragonie została naliczona cena w wysokości 15,99 PLN“.

To może Cię zainteresować:  Terroryści zamordowali dwie studentki w górach. Z zimną krwią odcięli im głowy.

Sam urząd wskazuje wyraźnie na fakt, że stosowana przez firmę praktyka, mogła doprowadzić do oszukania konsumentów na ogromne sumy.

– “Jak widać, różnice w cenie jednego produktu mogły wynieść nawet kilka złotych. Biorąc pod uwagę, że praktyka trwała kilka lat, to konsumenci mogli ponieść przez nią dotkliwe straty, a właściciel sieci Biedronka bezpodstawnie wzbogacił się ich kosztem” – dodaje urząd.  Stąd decyzja o tak wysokiej karze dla firmy. Nie można bowiem pozwolić na to, żeby przez nieuczciwe działania, przedsiębiorstwa wzbogacały się kosztem klientów.

Twoja reakcja?

Super
Super
0
Ha ha
Ha ha
1
Wow
Wow
1
Smutny
Smutny
1
Zły
Zły
2

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz