Home Kategorie Zdrowie Niepokojące odkrycie naukowców. Koronawirus znalazł nowego żywiciela.
14.06K

Niepokojące odkrycie naukowców. Koronawirus znalazł nowego żywiciela.

Naukowcy z Paryża dokonali niepokojącego odkrycia. Jak ustalili, nowe mutacje koronawirusa – południowoafrykańska i brazylijska – potrafią powielać się u myszy.

Jest to o tyle niebezpieczne, że infekując zwierzę, wirus może mutować i zagrażać nawet skuteczności szczepionek. Jest też jednak dobra wiadomość.

Do tej pory wiedzieliśmy, że koronawirus może zarażać m.in. nietoperze, norki, małpy, koty, psy i ludzi. Teraz okazuje się, że jest jeszcze jedno zwierzę, w którym wirus może się rozmnażać i mutować. To myszy.

Odkryli to naukowcy z Instytutu Pasteura w Paryżu. Z ich badań wynika, iż popularne gryzonie infekują dwie najnowsze mutacje koronawirusa: B.1.351 (południowoafrykański) oraz P1 (brazylijski). Na całe szczęście wśród wolno żyjących osobników infekcji jeszcze nie zauważono. Wirus nie potrafi też przechodzić z myszy na człowieka i odwrotnie.

Jednakże sam fakt tego, iż koronawirus jest w stanie zainfekować nowy gatunek jest niepokojący dla naukowców. Może bowiem mutować, zmienić właściwości biologiczne, a później, wracając na człowieka, zagrozić skuteczności szczepionek.

– „Musimy być ostrożni. Wydaje się, że SARS-CoV-2 potrafi nas zaskoczyć bardziej niż jakikolwiek inny wcześniejszy wirus” – komentuje odkrycie wirusolog Vincent Munster z National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID).

Wyniki badań naukowców z Paryża zostały opublikowane na portalu bioRxiv. Nie zostały jeszcze zrecenzowane.

Internauci atakują chorego Krzysztofa Krawczyka. To, czego życzą mu ludzie jest przerażające…

Źródło: bioRxiv, The New York Times, gazeta.pl

Masaż kręgosłupa lub relaksacyjny
69,99 zł
120,00 zł
Oferta zakończona!
Masaż kręgosłupa z fizykoterapią i konsultacją lub masaż relaksacyjny od 59,99 zł w BeFiMed w Bydgoszczy (do -50%)

Twoja reakcja?

Super
Ha ha
Wow
Smutny
1
Zły
0

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz