Oszustwo z wykorzystaniem BLIK-a. Polak stracił ponad 130 tys. zł.

Policja ostrzega przed nowym oszustwem na BLIK-a. Przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Jedna z ich ofiar straciła w ten sposób ponad 130 tys. zł.
Policja z Krakowa poinformowała o nowym oszustwie na BLIK-a. Jedna z ofiar przestępców straciła w ten sposób 130 tys. zł oszczędności. Jak to się stało? Cyberprzestępcy podszyli się pod pracowników banku, a następnie zdołali wykraść pieniądze.
Fałszywy pracownik banku skontaktował się z ofiarą pod koniec zeszłego miesiąca. Zaczął przekonywać, że doszło do „prób włamania na konto bankowe”. Chcąc ratować swoje pieniądze, ofiara wykonała instrukcje przekazane przez oszusta. Robiąc to m.in. poprzez wpłaty pieniędzy na konto przestępcy przy pomocy kodów BLIK.
Niestety, mimo iż BLIK jest bezpiecznym środkiem płatności, często zachęca nieuczciwych ludzi do korzystania z niego do wyłudzania pieniędzy. Jak zatem możemy chronić się przed oszustami? Należy być uważnym i pamiętać o kilku rzeczach.
- Nie podawajmy szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie)
- Jeśli znajomy znienacka prosi nas o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwońmy do niego i upewnijmy się, że to z nim rozmawiamy
- Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdźmy dwa razy, ile wynosi kwota, i do kogo ona trafi
- Nie klikajmy w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą nas one do stron wyłudzających dane lub pieniądze
- Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnijmy się, że adres strony jest właściwy
- Nie logujmy się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach
Uwaga na nową falę oszustw. Przez ten SMS możesz stracić swoje pieniądze.
Twoja reakcja?





Zostaw swój komentarz