Nowe przepisy i ustępstwa dla pieszych sprawiły że…ginie ich jeszcze więcej.

Bieżący rok przyniósł skokowy wzrost liczby wypadków i zabitych na przejściach dla pieszych. Wygląda na to, że nowe przepisy nic nie zmieniły. Przeciwnie, jest gorzej.
– „Przypomnijmy – pierwsza połowa 2022 r. zamknęła się liczbą 9 995 wypadków drogowych. To o 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mimo wzrostu udało się jednak znacząco ograniczyć liczbę ofiar śmiertelnych. W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca na skutek wypadków drogowych w Polsce życie straciło 879 osób. To aż o 10 proc. mniej niż przed rokiem. Co budujące, spadła też liczba rannych (0,2 proc) – zwłaszcza tych ciężko poszkodowanych (- 6 proc. rok do roku)” – przedstawia portal motointeria.pl.
Nie ma co odmawiać jednego. Wygląda na to, że wprowadzenie nowego taryfikatora mandatowego doprowadziło do tego, że kierowcy zwolnili. Wygląda na to, że kierowcy boją się nowych kar.
– „W pierwszej połowie ubiegłego roku za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w obszarze zabudowanym policjanci zatrzymali (czasowo, na okres trzech miesięcy) 32 tys. praw jazdy. W pierwszej połowie tego roku było to już „tylko” 16 tys. praw jazdy – o połowę mniej.” – motointeria.pl.
Jak mówił dla portalu motointeria Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, w okresie od 1 stycznia do 27 września bieżącego roku na przejściach dla pieszych zanotowano:
- 1598 wypadków.
- 96 ofiar śmiertelnych wśród pieszych
- 943 rannych pieszych
W zeszłym roku te statystytki wyglądały następująco:
- 1320 wypadków na przejściach dla pieszych,
- 83 ofiary śmiertelne wśród pieszych,
- 1280 rannych pieszych.
PILNE! Jeżeli Putin użyje broni atomowej, to będzie to koniec Rosji.
Źródło: motointeria.pl
Twoja reakcja?





Zostaw swój komentarz