Home Kategorie Zdrowie Naukowcy alarmują. Powstał zupełnie nowy wirus. „To hybryda”.
8.53K

Naukowcy alarmują. Powstał zupełnie nowy wirus. „To hybryda”.

Naukowcy postanowili sprawdzić, jak oddziałują na siebie nawzajem wirusy grypy i RSV. Na ich oczach powstał zupełnie nowy wirus.

Naukowcy z Wielkiej Brytanii przeprowadzili eksperyment z wirusem RSV i grypy typu A, aby lepiej zrozumieć interakcję pomiędzy patogenami. Ludzkie komórki płuc wystawili na działanie obu wirusów naraz i każdego z osobna. Oczom badaczy ukazała się niezwykła hybryda.

– „Hybryda wygląda jak stopa gekona z wirusem RSV tworzącym stopę i wirusem grypy tworzącym palce” – czytamy na sciencealert.com.

Prof. Pablo Murcia, starszy autor badania, zaznaczył, że ten rodzaj wirusa nie został nigdzie wcześniej opisany.

– „Mówimy o wirusach z dwóch zupełnie różnych rodzin, łączących się genomami i zewnętrznymi białkami. To nowy typ patogenu” – podkreślił wirusolog w rozmowie z „Guardianem”.

Mimo iż grypa typu A ogranicza moc replikacji RSV, naukowcy nie mają dobrych wieści. Wirus grypy wykorzystuje białka wirusa RSV do atakowania większej liczby komórek, również tych pozbawionych receptorów wirusa grypy.

– „RSV ma tendencję do schodzenia niżej w płucach niż wirus grypy sezonowej. To kolejny powód, żeby unikać koinfekcji” – powiedział dr Stephen Griffin, wirusolog z University of Leeds, który nie był zaangażowany w badanie.

Źródło: sciencealert.com

Kobieta spadła z 10. piętra. Sąsiedzi nagrali dramatyczne sceny [WIDEO 18+]

Bezoperacyjny lifting twarzy
89,99 zł
300,00 zł
Oferta zakończona!
Bezoperacyjny lifting twarzy, szyi, dekoltu urządzeniem Futur-Tec od 89,99 zł w Body Secret & SPA

Twoja reakcja?

Super
2
Ha ha
0
Wow
0
Smutny
1
Zły
1

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz