Home Kategorie News Kilkanaścioro dzieci nie żyje po zażyciu popularnego syropu. WHO ostrzega.

Kilkanaścioro dzieci nie żyje po zażyciu popularnego syropu. WHO ostrzega.

Kilkanaścioro dzieci nie żyje po zażyciu popularnego syropu. WHO ostrzega.

Syrop na kaszel wyprodukowany przez indyjską firmę Marion Biotech doprowadził do śmierci 18 dzieci w Uzbekistanie. W leku wykryto niebezpieczną substancję.

Jak informuje BBC, Ministerstwo Zdrowia Uzbekistanu przekazało wieści o śmierci co najmniej 18 dzieci. Przyczyną było zażycie leku Doc-1 Max, który dostępny jest w formie syropu i tabletek. Lek łagodzi objawy grypy i przeziębienia u dzieci. W jednej partii syropu wykryto glikol etylenowy.

Substancję tę stosuje się m.in. jako składnik samochodowych płynów chłodzących, odmrażaczy, farb czy rozpuszczalników. Glikol etylenowy może prowadzić do ciężkiego zatrucia i śmierci. Po spożyciu substancja szybko wchłania się, a produkty przemiany doprowadzają do rozwoju ciężkiej kwasicy nieoddechowej i powikłań narządowych.

Lek został wycofany ze wszystkich aptek w kraju, a dochodzenie w sprawie przejęły Zespoły Centralnej Organizacji Kontroli Standardów Leków (CDSCO) oraz Uttar Pradesh Drugs Controlling and Licensing Authority.

Śledztwo wspiera WHO. Według organizacji, zgony dzieci w Uzbekistanie mogą mieć związek z niedawną sytuacją w Gambii. Wówczas chodziło o syropy producenta Maiden Pharmaceuticals, które spowodowały śmierć niemal 70. dzieci.

– „WHO jest w kontakcie z władzami zdrowotnymi w Uzbekistanie i jest gotowa do pomocy w dalszych dochodzeniach” – oświadczyła WHO dla agencji informacyjnej ANI.

Źródło: PAP

Szok! 26-latka urodziła dziecko w lesie. Noworodka zostawiła w szałasie.

Wydruk zdjęć w wybranym formacie
Wydruk zdjęć w wybranym formacie
15,84 zł
33,80 zł
Oferta zakończona!
Wydruk zdjęć w wybranym formacie od 7 zł w AB Foto – wiele lokalizacji (do -46%)

Twoja reakcja?

Super
Super
0
Ha ha
Ha ha
0
Wow
Wow
0
Smutny
Smutny
1
Zły
Zły
0

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz