Home Kategorie Porady 6 ćwiczeń rozciągających, które musisz koniecznie robić, jeśli spędzasz większość dnia siedząc

6 ćwiczeń rozciągających, które musisz koniecznie robić, jeśli spędzasz większość dnia siedząc

6 ćwiczeń rozciągających, które musisz koniecznie robić, jeśli spędzasz większość dnia siedząc

Czy Twoja praca wymaga tego, żebyś siedział na krześle przez przynajmniej 6 godzin dziennie? A może przez długie godziny prowadzisz samochów? Albo spędzasz popołudnia siedząc przed telewizorem?


Masz świadomość tego, że prowadzisz siedzący tryb życia?

Wszyscy wiemy, że siedzenie przez większość dnia jest szkodliwe dla naszego zdrowia, ale wydaje się, że nie traktujemy tego poważnie. Tymczasem badania wskazują, że siedzący tryb życia prowadzi do otyłości, zaburzeń metabolicznych, wysokiego ciśnienia krwi, cukrzycy i zwyrodnień kręgosłupa. Brzmi poważnie, prawda?

Aktywność mięśni podczas ruchu bezpośrednio wpływa na metabolizm i rozbijanie cząsteczek tłuszczy i cukru w ciele. Kiedy więc siedzisz, Twój metabolizm zwalnia, powodując przyrost wagi i inne problemy zdrowotne.

Twoje mięśnie stają się słabe, mięśnie ramion i pleców nadmiernie się rozciągają, kręgosłup tarci elastyczność, a aktywność mózgu spada z powodu zwolnionego przepływu krwi i tlenu. Zauważyłeś, że Twoje krążenie spada, kiedy przez kilka godzin siedzisz w miejscu?

Co w takim razie możesz zrobić, jeśli nie możesz zmienić pracy ani pozwolić sobie na spędzanie długiego czasu w ruchu?

W niedawno opublikowanym w American Journal of Preventive Medicine badaniu naukowcy przez 12 lat kontrolowali stan zdrowia aż 13 tysięcy kobiet wiodących siedzący tryb życia. Sprawdzali problemy zdrowotne, które się u nich pojawiały. Okazało się, że te kobiety, które siedziały w sposób „aktywny”, uniknęły niemal wszystkich wymienionych objawów. Co więc oznacza „aktywne siedzenie”?

Mówiąc potocznie oznacza to wiercenie się – wykonywanie drobnych ruchów rękoma i stopami, wstawanie raz na jakiś czas, by się przeciągnąć. Z kolei u kobiet, które siedziały prawie bez ruchu znacznie wzrastało ryzyko śmierci.

Zacznij więc od wykonywania drobnych ruchów i przeciągania się przez kilka minut co godzinę. A potem wypróbuj poniższe zainspirowane jogą ćwiczenia, które rozciągną i zaktywizują Twoje mięśnie. Dla najlepszych rezultatów wykonuj je dwa razy dziennie, w tej kolejności i przeznacz na każde z ćwiczeń 30 sekund.

To może Cię zainteresować:  Cristiano Ronaldo rzucił ciekawe wyzwanie internautom. Każdy ma szansę go pokonać.

 

1. Pół-mostek ze wsparciem

supported-backbend

To ćwiczenie aktywuje mięśnie podtrzymujące kręgosłup.

Stojąc tyłem do ściany powoli schylaj się do tyłu z ramionami nad głową i podtrzymuj się dłońmi. Obniżaj ciało, aż poczujesz przyjemne rozciągniecie.

 

2. Wykrok ze skrętem

lunge-with-rotation

To świetne ćwiczenie dla uelastycznienia kręgosłupa oraz rozciągnięcia mięśni nóg i ramion.

Z pozycji stojącej wykonaj duży krok w przód prawą stopą. Prawe kolano nie powinno wystawać poza palce stopy. Umieść dłonie po bokach prawej stopy. Unieś prawą rękę do sufitu i spójrz w górę. Zmień strony i powtórz.

 

3. Otwieracz ramion

shoulder-opener

To dobre ćwiczenie na rozciągniecie mięśni ramion, klatki piersiowej, kręgosłupa i pleców.

Stań prosto, weź linę lub pas i trzymaj w obu dłoniach za plecami. Powoli unoś ręce z tyłu tak wysoko, jak możesz ściągając łopatki.

 

4. Niska kobra

Yoga Cobra Pose

Ta pozycja wzmacnia plecy, otwiera klatkę piersiową i rozciąga mięśnie bioder.

Połóż się na brzuchu. Oprzyj ręce do łokci na podłodze i wypchnij ramiona z górną częścią pleców w górę.

 

5. Sięganie do gwiazd

star-reach

To bardzo prosta pozycja, która dobrze rozciąga całe ciało pozwalając odpocząć zesztywniałym stawom.

Stań prosto ze stopami nieco szerzej niż biodra. Unieś ręce i skieruj wnętrza dłoni do przodu. Rozszerzając palce dłoni, stań na palcach stóp.

 

6. Siad w kształcie „4”

number-4

To ćwiczenie pozwoli CI rozciągnąć mięśnie pośladków.

Siedząc z prostymi nogami, przenieś prawą kostkę nad lewym udem. Prawą ręką przyciągnij lekko stopę, a następnie lekko się pochyl, aż poczujesz rozciągnięcie pośladka.

Źródło: www.fitnessandpower.com

Twoja reakcja?

Super
Super
35
Ha ha
Ha ha
1
Wow
Wow
3
Smutny
Smutny
2
Zły
Zły
1

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz