Home Kategorie Jedzenie Sekret najsilniejszego człowieka świata – co je olbrzym o wzroście 207 cm i wadze 180 kg?

Sekret najsilniejszego człowieka świata – co je olbrzym o wzroście 207 cm i wadze 180 kg?

Sekret najsilniejszego człowieka świata – co je olbrzym o wzroście 207 cm i wadze 180 kg?

Bierze udział w konkursie na Najsilniejszego Człowieka Świata (World’s Strongest Man). Nazywa się Hafþór Júlíus Björnsson, choć jest lepiej znany jako Olbrzym z Islandii.

„Jeśli chcesz być duży i silny, musisz jeść to i to” – pewnie słyszeliście podobne porady co najmniej sto razy w życiu. Niemniej, tym razem ta porada wychodzi od sprawdzonego źródła – mężczyzny, który niósł kłodę o długości 10 m i wadze 650 kg robiąc pięć kroków, pobijając w ten sposób tysiącletni rekord. 

Hafþór Júlíus Björnsson jest również znany z roli Gregora “Góry” Clegane’a w serialu „Gra o tron”, gdzie zabija ludzi gołymi rękoma. W rzeczywistości jednak Hafþór jest prawdziwym strongmanem. Podnosi 450 kg w martwym ciągu i wyrzuca 25 kg beczkę na 6 m w górę.

the_mountain

Wiele osób latami zastanawiało się co ten człowiek je. Ta tajemnica została w końcu niedawno odkryta przez jednego z jego znajomych.

Hafþór je 12000 kalorii dziennie, z czego blisko 4000 pochodzi z tłuszczy, a reszta to węglowodany i białko. Poniżej znajduje się jego dzienne menu, które prawdopodobnie wystarczyłoby 15 zwykłym ludziom.

Najważniejsze w jego jadłospisie są aminokwasy o rozgałęzionym łańcuchu (BCAA), które wspomagają syntezę białek w mięśniach i zapobiegają ich uszkodzeniu. Kolejna jest glutamina, nienasycony aminokwas, z którego nasze ciało tworzy inne aminokwasy. Glutamina wspomaga procesy regeneracyjne ciała.

Plan dnia najsilniejszego człowieka świata:

06:30 – Pobudka
06:50 – 30 minut kardio plus abs i ćwiczenia pleców (BCAA, glutamina i garść migdałów)
07:30 – 8 jajek, 200 g płatków owsianych, jagody, truskawki i awokado
09:30 – 400 g wołowiny, 400 g słodkich ziemniaków, szpinak
11:50 – BCAA plus glutamina
12:00 – 400 g kurczaka, 400 g ziemniaków, owoc, kompleks minerałów i witamin (Green Mix)
14:00 – 150 g płatków owsianych lub słodkich ziemniaków, 2 banany, 150 g płatków ryżowych, mrożone jagody, garść migdałów, glutamina
14:30 – trening Strongman, BCAA, glutamina i Vitargo
17:30 – 60 g białka z pszenicy i 2 banany
18:00 – 500 g wołowiny z ziemniakami i zielonymi warzywami
20:30 – 500 g łososia, 500 g słodkich ziemniaków
22:30 – 50 g kazeiny lub 6 jajek z awokado, 30 g migdałów i 50 g masła orzechowego

 

Źródło: www.fitnessandpower.com

Masaż klasyczny lub relaksacyjny
Masaż klasyczny lub relaksacyjny
59,99 zł
90 dni
do końca oferty!
Wybrany 60-minutowy masaż od 49,99 zł w gabinecie Alice's Institute Kosmetologia w Bielsku-Białej

Twoja reakcja?

Super
Super
64
Ha ha
Ha ha
17
Wow
Wow
104
Smutny
Smutny
6
Zły
Zły
16

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz