Home Kategorie Porady 8 pozycji jogi, które dadzą Ci niesamowitą energię

8 pozycji jogi, które dadzą Ci niesamowitą energię

Wykonanie kilku pozycji jogi jest najlepszą metodą na rozpoczęcie dnia i jednocześnie potężną techniką pozwalającą połączyć całą swoją istotę z oddechem.

Dzięki temu będziesz spokojniejszy i bardziej stabilny emocjonalnie, a także bardziej odporny na stres.

Dzięki wykonaniu tych ośmiu ruchów po obudzeniu łatwiej przejdziesz do stanu czuwania, a idąc do pracy nie będziesz jeszcze na wpół śpiący. Najlepsze zaś jest to, że nie musisz nawet wychodzić z łóżka, aby je wykonać!

Kiedy zaczniesz je robić, poczujesz się jak zupełnie nowa osoba. Będziesz odmłodzony, spokojny i przygotowany na całodzienne wyzwania. Spróbuj! Nie będziesz żałować.

Balasana –pozycja dziecka z szerzej rozstawionymi nogami

balasana-yogajournal

Zacznij od klęku, następnie stopniowo siadaj, tak aby pośladki znalazły się między stopami. Następnie wyciągnij ręce i tułów w przód między udami. Możesz położyć czoło na łóżku. Oddychaj głęboko i utrzymaj pozycję przez 30-60 sekund.

Marjaryasana do Bitilasana – pozycja krowy do pozycji kota

Marjaryasana-to-Bitilasana

Rozpocznij ten ruch z kolanami i rękoma opartymi na łóżku tak, aby nadgarstki były ustawione równolegle do barków, a kolana pod biodrami. Weź głęboki oddech i podczas wydechu powoli zaokrąglaj plecy do pozycji kota pozwalając, by podbródek dotknął klatki piersiowej. Weź oddech i wydychając powietrze powróć do pozycji krowy. Unosząc z powrotem głowę rozluźniaj mięśnie brzucha. Wróć do pozycji kota i powtórz jeszcze raz. W ten sposób rozgrzewasz kręgosłup.

To może Cię zainteresować:  15 błędów, których należy unikać przy pielęgnacji włosów

Paschimottanasana – skłon w siadzie prostym

Paschimottanasana-stylecraze

Zacznij od siadu prostego z wyprostowanymi nogami i palcami stóp skierowanymi do góry. Unieś ręce i postaraj się dosięgnąć kostek lub stóp. Weź głęboki oddech i schyl się jeszcze bardziej, utrzymuj barki luźne, a kręgosłup prosty. Utrzymaj pozycję przez 30-60 minut.

Supta Matsyendrasana – skręt ciała w pozycji na wznak

Supta-Matsyendrasana

Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami, przyciągnij prawe kolano do klatki piersiowej i powoli przenieś je na lewą stronę ciała. Trzymaj prawą rękę po prawej stronie ciała i skieruj głowę również w prawo. Lewą ręką przytrzymuj kolano. Wytrzymaj w tej pozycji przez 5-10 oddechów i powtórz ruch na drugą stronę.

Matsyasana – pozycja ryby

Matsyasana-fish-pose

Połóż się na plecach z nogami razem, a ręce trzymaj przy ciele. Ugnij łokcie do wewnątrz i odwróć dłonie wnętrzem do góry. Zrób wydech i unieś klatkę piersiową, pozostawiając czubek głowy oparty na ziemi. Napnij nogi i ściągnij łopatki podczas wydechu. Oddychaj w tej pozycji przez 30 sekund.

Dalsza część artykułu na następnej stronie…

Twoja reakcja?

Super
Super
1
Ha ha
Ha ha
2
Wow
Wow
0
Smutny
Smutny
0
Zły
Zły
0

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz