Home Kategorie Jedzenie Mechanizm spalania tłuszczu – zmniejszenie poziomu glikogenu

Mechanizm spalania tłuszczu – zmniejszenie poziomu glikogenu

Mechanizm spalania tłuszczu – zmniejszenie poziomu glikogenu

Spore grono osób chodzi na siłownie z myślą, że spalą tłuszcz i zrzucą wagę, nawet nie wiedząc jak mechanizm spalania tłuszczu w ogóle działa.

Jeśli chcesz pozbyć się tłuszczu, ważnym jest aby wiedzieć czego używa twoje ciało jako źródła energii.

Nasze ciało używa glikogenu jako głównego źródła energii. Glikogen jest tak naprawdę „przechowalnią” dla glukozy u ludzi i zwierząt. Odkłada się w wątrobie oraz mięśniach. Kiedy nie ma glikogenu pod ręką, organizm sięgnie po drugie źródło energii – odłożony tłuszcz oraz białka mięśniowe.

Przeciętna osoba potrzebuje około 30 – 40 minut średniego treningu cardio, aby spalić odłożony w ciele glikogen. To oznacza, że jeśli robisz trening wytrzymałościowy przez godzinę, spalasz tłuszcz jedynie przez ostatnie 20 – 30 minut, podczas gdy pierwsze 30 – 40, opróżniasz zapasy glikogenu.

Jest kilka sposobów na spalanie tłuszczu podczas treningu:

 

To może Cię zainteresować:  Chcesz, aby Twoje pranie za każdym razem było śnieżnobiałe? Wystarczy, że do pralki wrzucisz TO!

Rób cardio rano albo cardio na czczo

Kiedy twoje ciało nie przyjmuje pokarmów przez dłuższe okresy (jak podczas 8 – 9 godzinnego snu), zmniejsza zasoby glikogenu po to, aby móc funkcjonować. To dlatego poranny trening wytrzymałościowy będzie spalać w głównej mierze tłuszcz. Dobrze jest wypić shake’a białkowego przed treningiem, aby uniknąć załamania mięśni.

 

Trenuj z ciężarkami przed cardio

Trening z obciążeniem jest aktywnością, która zmniejsza poziom glikogenu w organizmie. Jest dobrą praktyką robienie treningu z ciężarkami przed treningiem wytrzymałościowym.

 

Zmień dietę i obniż ilość spożywanych węglowodanów

W ten sposób w organizmie nie będzie nadmiernej ilości węglowodanów, które będą odkładane jako glikogen, tak więc nawet lekkie aktywności będą spalać tłuszcz. Wiele diet powstało dookoła idei obniżania ilości węglowodanów.

Wiedza czym jest glikogen i jak twoje ciało z niego korzysta, pomoże ci zmaksymalizować twoje osiągnięcia w kwestii spalania tłuszczu. Jednak nie jest to jedyna rzecz, którą trzeba brać pod uwagę przy okazji zrzucania wagi. Poniżej znajdziesz jeszcze kilka porad, które pomogą ci pozbyć się tłuszczu.

To może Cię zainteresować:  Oto 6 rodzajów otyłości i wskazówki jak pozbyć się każdej z nich!

 

  • Prowadź dziennik treningowy i zapisuj w nim to jakie posiłki spożywasz oraz ile było w nich kalorii. Taki dziennik pozwoli ci wypracować odpowiednią dietę oraz sposób trenowania.
  • Unikaj jedzenia, w którym jest dużo pustych kalorii, takiego jak soki owocowe, napoje gazowane czy cukierki. Wyeliminowanie pustych kalorii z diety może być najszybszą i najłatwiejszą drogą do osiągnięcia swojego celu.
  • Pij około 3 litry wody dziennie. Woda pomaga w metabolizmie tłuszczów, a picie zimnej wody jest procesem spalającym sporo kalorii. Nasz organizm najpierw podgrzeje wodę po to, aby ją przyswoić. Ten proces spala naprawdę dużo kalorii.
  • Nie bądź leniwy. Nawet najmniejsze rzeczy są ważne. Spacery z psem czy wchodzenie po schodach również pomoże w procesie tracenia kilogramów.

 

Źródło: fitnessandpower.com

Twoja reakcja?

Super
Super
28
Ha ha
Ha ha
2
Wow
Wow
4
Smutny
Smutny
1
Zły
Zły
5

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz