Home Kategorie Porady Chcesz wyglądać jak Michael Phelps? Oto jego dieta i plan treningowy!

Chcesz wyglądać jak Michael Phelps? Oto jego dieta i plan treningowy!

Chcesz wyglądać jak Michael Phelps? Oto jego dieta i plan treningowy!

Skacze z bloku startowego, płynie przez chwilę i złoty medal pojawia się na jego piersi. Proste, prawda?

Oczywiście mówimy tutaj o mistrzu olimpijskim Michaelu Phelpsie. Nie gwarantujemy, że osiągniesz to co on, ale stosując jego trening i dietę, możesz mieć chociaż takie ciało.

Dieta Michaela Phelpsa

Zerknijmy więc jak wygląda codzienna dieta mistrza, tak abyśmy mogli odkryć klucz do sukcesu. Zacznijmy od początku, czyli od wczesnego poranka. Co Michael Phelps je na śniadanie?

Mistrz zjada trzy kanapki z jajkiem sadzonym i mnóstwem sera, smażoną cebulą, pomidorami, sałatą i majonezem. Następnie wypija dwie kawy i zjada omlet z pięciu jaj. Dużo? A jesteśmy dopiero w połowie. Dalej Michael je miskę kaszy kukurydzianej, trzy kromki chleba maczanego w jajku z cukrem pudrem i trzy naleśniki z czekoladą. W sumie, na śniadanie Phelps spożywa 4000 kalorii.

Na lunch, Michael je pół kilo makaronu i dwie duże kanapki z serem, szynką i majonezem. Następnie wypija energy drinki, które same w sobie mają 1000 kalorii.

Na obiad, znowu zjada pół kilo makaronu i całą pizzę. Oczywiście wszystko popija energy drinkami.

Ostatecznie, w ciągu dnia Phelps spożywa 12000 kalorii. Teraz może zastanawiacie się czy nie mówimy o jakimś innym Phelpsie, który jest mistrzem w jedzeniu. Otóż nie, cały czas mowa o olimpijczyku.

Jednak jak on to robi? Czy jedna osoba jest w stanie zjeść tyle kalorii i być w takiej formie jak mistrz? Czy jest to aby zdrowe? Jeden z ekspertów, zajmujących się medycyną sportową, Mark Klion z Mount Sinai Medical Center w Nowym Jorku, mówi że jedzenie sprowadza się do prostej matematyki. Jeśli trenujesz tak ciężko jak Phelps i jesz mniej, to będziesz spalać kalorie i tracić na wadze.

Osoba, która nie wie kim jest Michael Phelps może po przeczytaniu tego stwierdzić, że jest on wiecznie napchany jedzeniem. Rzeczywistość jest jednak inna. Michael bardzo dużo trenuje i spala tysiące kalorii w ciągu dnia. Wychodzi na to, że ma on bardzo szybki metabolizm, który pozwala mu na jedzenie takiej ilości posiłków.

Potrzebuje on mnóstwa energii,  aby być najlepszym, a takie jedzenie zapewnia jej mnóstwo. Sportowiec taki jak Phelps musi mieć na uwadze uzupełnianie poziomu kalorii w organizmie. Jeśli nie będzie tego robić, jego ciało nie zregeneruje się, a on nie będzie mieć odpowiednio dużo energii na kolejny występ.

Przejdźmy dalej.

Trening Michaela Phelpsa

Phelps trenuje godzinami. W szczytowych momentach potrafi przepływać 75 kilometrów w ciągu tygodnia. Trenuje dwa razy dziennie przez 5 – 6 godzin, 6 dni w tygodniu. Jeśli zbliża się jakiś ważny konkurs, robi to nawet częściej i dłużej. Przepływanie 75 kilometrów w ciągu tygodnia to spory kawałek, dlatego też po jakimś czasie robi się to monotonne.

Dlatego też Michael używa wodoodpornych słuchawek podczas pływania. Słuchanie muzyki może być rozrywką i odpoczynkiem podczas treningu. Pływanie na takie dystanse zwiększa jego wytrzymałość. Jednak ponieważ jest on sprinterem, wykonuje też inne ćwiczenia, aby polepszyć swoją szybkość.

Ma 193 cm wzrostu i ramiona szerokie na 200. To robi z niego idealnego pływaka. Ma krótkie nogi jak na swój wzrost, co jeszcze polepsza jego dominującą pozycję na basenie. Phelps ma podwójne stawy w kolanach, a jego kostki mogą obracać się o 15 stopni dalej niż u normalnego człowieka.

Pomimo tego, że Phelps jest urodzonym pływakiem, używa on różnych sprzętów i technik, które pozwalają mu być jeszcze lepszym. Pionowe i podwodne wykopy to ćwiczenie, które wykonuje podczas treningu. Robi też specjalne wymachy ramion, przy których zakręca ósemki, to pozwala mu lepiej odczuwać wodę.

Deski, pływaki, packi i maski do nurkowania to tylko kilka przedmiotów, których używa Phelps podczas swojego treningu. Takie wyposażenie wpływa na lepszą pracę nóg, nadaje intensywności ćwiczeniom, dzięki którym rozwinie się uda, górne części ciała czy brzuch. Poza tym to bardzo dobra propozycja dla tych, którzy chcą szybciej wyleczyć kontuzje.

Kiedy popatrzysz na mięśnie brzucha Michaela, widać że oprócz treningów w wodzie, często odwiedza siłownie na lądzie. Chodzi tam 3 razy w tygodniu, aby podnoście ciężary, ale woli wykonywać takie ćwiczenia jak pompki czy podciąganie z obciążeniem, aby zwiększyć swoją siłę i utrzymać zdrowie.

Te ćwiczenia nie zwiększą jego masy, tak jak stałoby się gdyby robił, na przykład: przysiady, martwy ciąg, wyciskanie i tak dalej. Ma dobrze zrównoważony plan treningowy, aby jego waga była optymalna do pływania. Mówi się, że im mniej musisz ciągnąć w wodzie, tym szybciej możesz płynąć.

 

Źródło: fitnessandpower.com

Wyszczuplająca kriolipoliza
Wyszczuplająca kriolipoliza
99,90 zł
200,00 zł
90 dni
do końca oferty!
Wyszczuplająca kriolipoliza od 99,90 zł w Instytucie Medycyny Estetycznej i Kosmetologii Hialuron

Twoja reakcja?

Super
Super
27
Ha ha
Ha ha
8
Wow
Wow
11
Smutny
Smutny
5
Zły
Zły
11

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz