Home Kategorie Porady Oto 6 rodzajów otyłości i wskazówki jak pozbyć się każdej z nich!

Oto 6 rodzajów otyłości i wskazówki jak pozbyć się każdej z nich!

Oto 6 rodzajów otyłości i wskazówki jak pozbyć się każdej z nich!

Zagadnienie otyłości jest bardzo skomplikowane, wpływa na nią ogromna ilość czynników, stąd ze zrozumieniem tego zjawiska mamy nie lada problemy. 

Może powstawać z jednego lub kilku powodów jednocześnie, dlatego jest tak wiele różnych sposobów, by się jej pozbyć.

Metody walki z tkanką tłuszczową należy dopasowywać do przyczyn jej powstawania. Twój znajomy mógł pozbyć się zbędnych kilogramów stosując restrykcyjną dietę, natomiast Ty możesz nie zrzucić ani kilograma, podejmując dokładnie te same kroki.

Wiedza, którą prezentujemy Wam dzisiaj, została potwierdzona w przeszłości przez Instytut Badań Nad Zdrowiem w Yorkshire. Ich doświadczeniu poddana została grupa 4000 dorosłych, otyłych osób, które zaklasyfikowano do sześciu grup:

  • młode kobiety bez poważnych zaburzeń zdrowia – kobiety z nadmierną ilością tkanki tłuszczowej oraz z wynikającymi z tego faktu powikłaniami, np. cukrzyca typu 2.
  • mężczyźni spożywający duże ilości alkoholu – j.w. lecz ze znacznie większą ilością spożywanego alkoholu.
  • nieszczęśliwe i nerwowe osoby w średnim wieku – ta grupa w większości składała się z kobiet o słabej kondycji psychicznej i kiepskim samopoczuciu.
  • zamożne i zdrowe osoby starsze – grupa ciesząca się dobrym zdrowiem, z objawami częstego spożywania alkoholu i z nadciśnieniem krwi.
  • osoby starsze z zaburzeniami aparatu ruchu (np. artretyzm), cieszące się dobrym samopoczuciem.
  • osoby najmniej cieszące się zdrowiem – grupa osób będąca w kiepskiej sytuacji finansowej, cierpiąca na poważne schorzenia.

Odkrycia i wnioski, do których dotarli naukowcy, są podstawą do zrozumienia ukrytych przyczyn powstawania otyłości, a znając jej genezę można obrać skuteczne metedy leczenia. Był to przełomowy moment w walce z tkanką tłuszczową, choć warto byłoby przeprowadzić jeszcze więcej badań nad tym zagadnieniem. 

Można sądzić, że zdjęcie zamieszczone powyżej nie ma nic wspólnego z tym badaniem, lecz miejsce nadmiernego gromadzenia się tkanki tłuszczowej jest również bardzo istotne przy obieraniu metody jej redukcji.

Możemy wyróżnić dwa generalne typy otyłości: androidalny oraz gynoidalny.

PositiveMed definiuje je następująco:

– otyłość androidalna – jej nazwa wiąże się z większym prawdopodobieństwem występowania u mężczyzn niż u kobiet. Często określana jako otyłość typu “jabłko”. Charakterystycznym wskaźnikiem jest obwód talii przekraczający obwód bioder.

– otyłość gynoidalna – najczęściej występująca u kobiet, określana potocznie typem “gruszki”. W tym przypadku obwód bioder jest o wiele większy niż obwód talii.

Poniżej prezentujemy klasyfikację tkanki tłuszczowej z uwagi na miejsce jej występowania oraz sposoby radzenia sobie z nią.

1. Otyłość zlokalizowana w górnej części ciała (androidalna)

Ma bezpośredni związek z ilością spożywanego jedzenia i niskim poziomem aktywności fizycznej. Przestań podjadać słodycze i zacznij trenować minimum pół godziny dziennie. Jeżeli pomimo tego nie możesz zmniejszyć wagi udaj się na konsultację do profesjonalisty.

2. Tkanka tłuszczowa zlokalizowana na wysokości brzucha (androidalna)

Jeżeli w Twoim przypadku tkanka tłuszczowa specjalnie upodobała sobie to miejsce, powinieneś popracować nad swoim samopoczuciem. Najprawdopodobniej problem z tym rodzajem otyłości wynika z nadmiernego stresu, depresji i zdenerwowania. Poćwicz techniki relaksacyjne i zobacz rezultat na własne oczy!

3. Otyłość objawiająca się na udach i obręczy biodrowej (gynoidalna)

Z tym problemem zmaga się większość kobiet, dodatkowo tkanka tłuszczowa zlokalizowana w tej części ciała jest wyjątkowo trudna do usunięcia. Warto poprosić o pomoc specjalistę, który wdroży odpowiedni trening oporowy oraz trening typu cardio. Są one niezbędne przy tego typu otyłości.

4. Tkanka tłuszczowa występująca na przodzie tułowia, skoncentrowana na brzuchu (androidalna)

Daje efekt spuchniętego brzucha, nie bez powodu nazywana u panów “mięśniem piwnym”. Występuje głównie u osób spożywających duże ilości alkoholu, choć może być także następstwem problemów z układem oddechowym. Żeby zwalczyć otyłość tego typu należy zmniejszyć podaż alkoholu i wypróbować najróżniejsze ćwiczenia oddechowe, które wzmacniają cały gorset mięśniowy.

5. Otyłość zlokalizowana w dolnych częściach ciała, także w podudziach (gynoidalna)

Jest to problem często występujący u kobiet będących w ciąży, w tym przypadku nogi mogą sprawiać wrażenie opuchniętych. Żeby sobie z tym poradzić, zaleca się wodny aerobik, a kiedy tylko jest to możliwe, siedząc należy podkładać coś pod stopy, by wznieść je nieco wyżej.

6. Tkanka tłuszczowa umiejscowiona na brzuchu (duży i odstający) oraz w górnej części pleców (otyłość androidalna)

Podobnie jak w przypadku pierwszym, ten problem wynika z braku aktywności fizycznej więc warto wdrożyć regularne ćwiczenia, by zmniejszyć rozmiar tkanki tłuszczowej lub pozbyć się jej w znacznym stopniu. Należy zwracać także uwagę na poziom glukozy we krwi, ponadto nie należy się głodzić, lepiej jeść mniejsze porcje lecz częściej i regularnie.

Źródło: valentinbosioc

Kursy językowe online
Kursy językowe online
29,00 zł
87,00 zł
60 dni
do końca oferty!
Kursy językowe online od 29 zł: 3-miesięczny dostęp do nauki wszystkich języków obcych i więcej opcji na Lerni

Twoja reakcja?

Super
Super
17
Ha ha
Ha ha
9
Wow
Wow
7
Smutny
Smutny
7
Zły
Zły
4

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz