Home Kategorie Porady 11 ćwiczeń dzięki którym pozbędziesz się bólu pleców oraz rwy kulszowej.

11 ćwiczeń dzięki którym pozbędziesz się bólu pleców oraz rwy kulszowej.

Osoby doświadczające bólu nerwu kulszowego wiedzą najlepiej jak ciężki jest on do zniesienia. Rwie kulszowej oraz bólom pleców można na szczęście stawić czoła poprzez wykonywanie odpowiednich ćwiczeń.

Budowa nerwu kulszowego sprawia, że ból może promieniować zarówno na plecy jak i na całą nogę. W niektórych przypadkach jest on tak silny, że uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Dr. Mark Kovach twierdzi, że najlepszym rozwiązaniem, w takim przypadku, jest wykonanie ćwiczeń rozciągających polegających na rotacji stawu biodrowego.

Uciążliwy ból może być także wywołany uciskaniem nerwu kulszowego przez mięsień gruszkowaty, ten problem nazywa się zespołem mięśnia gruszkowatego. Niepokojący jest fakt, że prawdopodobnie około 40% ludzi doświadczy, na pewnym etapie życia, bólu nerwu kulszowego. Warto zatem zapoznać się z poniższymi ćwiczeniami i wykonywać je nawet w ramach działań profilaktycznych. W końcu lepiej jest zapobiegać, niż leczyć.

Sięganie po leki jest działaniem doraźnym i nie można cały czas na nich polegać. Stosowanie preparatów rozluźniających mięśnie lub środków przeciwbólowych może odegrać się na zdrowiu w postaci efektów ubocznych, charakterystycznych dla każdego z leków.

Zanim zdecydujecie się wykonywać poniższe ćwiczenia koniecznie zaczerpnijcie opinii lekarza. Zalecamy również wykonanie podstawowej rozgrzewki każdorazowo przed przystąpieniem do działania – może mieć nawet formę marszu. Ćwiczenia najlepiej wykonywać dla obu stron ciała.

#1. Rozciąganie mięśnia gruszkowatego leżąc

Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Przełóż stopę bolącej nogi nad udem drugiej kończyny oraz chwyć dłońmi kostkę i kolano. Wolnym tempem dociągnij kolano do przeciwległego barku i postaraj się wytrzymać w tej pozycji przez trzydzieści sekund. Ćwiczeniu powinno towarzyszyć uczucie rozciągania pośladka.

#2. Rozciąganie mięśnia gruszkowatego stojąc

W pozycji stojącej oprzyj kostkę jednej z nóg na kolanie drugiej kończyny, a następnie zrób lekki przysiad, by staw biodrowy obrócił się o 45 stopni. Pochyl tułów do przodu i wysuń ramiona przed siebie. Istotne jest, by zachować naturalną krzywiznę kręgosłupa. Postaraj się wytrzymać w tej pozycji od trzydziestu sekund do minuty.

#3. Rozciąganie mięśnia gruszkowatego w leżeniu bokiem

Połóż się na plecach i zegnij prawą nogę w kolanie tak, by stopa znalazła się na wysokości lewego kolana, a następnie obróć się na lewy bok. Lewą dłonią przytrzymaj prawe kolano oraz wykonaj rotację tułowia w prawą stronę, starając się jednocześnie położyć prawą dłoń na podłodze. Wytrzymaj w tej pozycji około dwadzieścia sekund – nie zapomnij wykonać ćwiczenia ponownie z zaangażowaniem drugiej strony ciała.

#4. Rozciąganie odwodziciela długiego

Usiądź w szerokim rozkroku i wyprostuj nogi w kolanach, następnie pochyl tułów do przodu opierając dłonie na podłodze lub macie. Postaraj się dotknąć łokciami podłoża – wytrzymaj w tej pozycji około dwadzieścia sekund.

#5. Rozciąganie odwodziciela krótkiego…

Spacer z alpakami
Spacer z alpakami
29,99 zł
40,00 zł
60 dni
do końca oferty!
Alpakoterapia: spacer z alpakami dla 2 osób od 24,99 zł i więcej opcji w Ośrodku Ikarion (do -38%)

Twoja reakcja?

Super
Super
22
Ha ha
Ha ha
4
Wow
Wow
1
Smutny
Smutny
3
Zły
Zły
6

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz