Home Kategorie Poruszające Ludzie krytykują niepełnosprawnych kelnerów i proszą o obsługę przez ludzi „bez ułomności”.

Ludzie krytykują niepełnosprawnych kelnerów i proszą o obsługę przez ludzi „bez ułomności”.

Cafe „Równik” miało być miejscem, które łączy ludzi. Miało dawać nadzieję na to, że każdy jest potrzebny. Okazało się jednak, że społeczeństwo nie dorosło do takich projektów.

Cafe „Równik” zatrudnia 10 niepełnosprawnych osób. Daje im możliwość czucia się potrzebnymi, a także uczy życia w społeczeństwie. Pracują oni jako kelnerzy. W kawiarni znajdziemy osoby z zespołem Downa i autyzmem. Niestety 16 stycznia na profilu kawiarni pojawiła się smutna historia. Jak podają właściciele:

– „Bardzo nam przykro, że po prawie dwóch latach działania musimy się pożalić z powodu nietolerancji jaka dotknęła naszych podopiecznych. Dotarły do nas niepokojące informacje, które kilka dni trzymaliśmy w tajemnicy przed naszymi niepełnosprawnymi kelnerami, bo nie chcieliśmy aby poczuli się zranieni. Jednak nie da się tego uniknąć, bo tzw. zdrowi ludzie (mamy nadzieję nieliczni) nie rozumieją jeszcze idei tworzenia takich miejsc jak Cafe Równik. Chcemy uniknąć dalszych przykrości i spieszymy z wyjaśnieniami.”

Klienci, którzy zarezerwowali stolik w kawiarni prosili o opiekę osoby bez ułomności. Niestety w kawiarni pracują tylko osoby z autyzmem i chorobą Downa. Każdego dnia starają się być lepsi w obsłudze klientów. Jednak osoby, które przychodzą do kawiarni często tego nie rozumieją. Jak mówią właściciele:

To może Cię zainteresować:  Para była wniebowzięta, gdy rodziły się im bliźniaczki. Wtedy przyszedł lekarz i powiedział „przykro mi”.

– „Pragniemy wyjaśnić pewne zachowania i prosić, aby mimo tych zachowań przychodzili Państwo do nas i rozpowszechniali dobre opinie. Dotarła do nas uwaga, że kelner zaraz po wejściu pytał co Państwo zamawiają, a potem szybko się oddalił. To jest skrócony opis tego zachowania. Nasi kelnerzy nie wyczuwają jeszcze tego, czy już podchodzić i czasem zrywają kontakt w nieoczekiwanym momencie. Im więcej będzie takich sytuacji tym szybciej nauczą się odpowiedniego zachowania. Każdy z gości może u nas spełnić się w roli terapeuty. Nasi podopieczni bardzo tego potrzebują. Proszę im zwracać uwagę i mówić czego Państwo sobie życzą. Nauczyliśmy ich spokojnego przyjmowania uwag. Jeśli potrudzicie się Państwo troszeczkę i poczekacie to każdy z nich wykona daną czynność jak należy a za błąd przeprosi. Naprawdę potrafią to zrobić!!”

Właściciele kawiarni spotkali się z licznymi negatywnymi komentarzami na temat kelnerów. Wystosowali apel do klientów kawiarni „Równik”:

To może Cię zainteresować:  Pół godziny po porodzie bliźniaków lekarz wchodzi do pokoju młodej matki i mówi „przepraszam”.

– „Prosimy, aby nie pisać złych komentarzy na temat ich zachowań, bo to ich bardzo zaboli, a ich rodzice i my terapeuci będziemy bardzo smutni. Tak właśnie zachowują się osoby niepełnosprawne i nasza tolerancja polega na tym, że to rozumiemy i mimo tych zachowań pozwalamy im być razem z nami. Chcemy żeby nas obsługiwali jako kelnerzy, sprzątali itp. Choć widzimy, że nie robią tego tak jak zdrowi ludzie. Prosimy Was, upowszechniajcie te informacje. Mówcie dobrze o naszych kelnerkach i kelnerach, nie rańcie ich ostrymi opiniami na temat pracy, którą wykonują z radością i wkładają w nią serce.”

Co sądzicie na ten temat?

Twoja reakcja?

Super
Super
0
Ha ha
Ha ha
0
Wow
Wow
0
Smutny
Smutny
0
Zły
Zły
0

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz